Fusion 360 is in mijn beleving een zeer complex programma met moeilijk invoelbare menustructuur.
Ik heb wat geworsteld met de "Combine" optie uit het "Modify" menu.
Er zijn diverse zaken die je moet onderscheiden:
* Origins
* Sketches
* Bodies
* Components
Wanneer je een 2D dxf file importeert in een van de 3 vlakken, heb je in Fusion een "Sketch".
Door "Extrusion" maak je van een "Sketch" een "Body", doordat je een vlak tijdens import kiest, krijg
je meteen een Origin ten opzichte van de Body.
Waar je uiteindelijk mee werkt zijn de Bodies, de rest kun je uitzetten.
Met "Combine" en vervolgens de optie "Join" kun je steeds 2 Bodies versmelten tot 1 Body.
Met "Combine" en vervolgens
de optie "Cut" kun je ToolBodies digitaal aftrekken van de TargetBody.
Je kunt in één keer wel meerdere ToolBodies kiezen, maar slechts één TargetBody.
Je moet stapsgewijs werken en steeds één Body als
Target kiezen.
De optie "New Component" niet aanzetten.
De optie "Keep Tools" kan ook ontvinkt blijven.
Er ontstaat dus steeds een nieuwe Body die is opgebouwd uit 2 oude Bodies.
De eerste noemen ze de "Target Body" en de tweede heet de "Tool Body".
Dat blijkt voor mijn doeleinden uiteindelijk te werken.